A CSR tevékenység szerepe napjainkra meglehetősen felértékelődött, sőt már-már elvárássá vált a cégekkel szemben, hogy működésükkel pozitív hatást gyakoroljanak a különféle társadalmi folyamatokra és a környezetre. A CSR haszna és fontossága vitathatatlan, ugyanakkor érdemes észrevenni azt is, hogy cégként az erről szóló kommunikációban nagy lehetőségek rejlenek, és akár hozzásegíthetnek üzleti céljaid eléréséhez is. Ha szeretnéd tudni, mit jelent pontosan a CSR, és miért jó, ha profin kommunikálsz róla, olvass tovább!
Mit jelent a CSR?
A CSR magába foglal minden olyan vállalati tevékenységet, amelynek célja, hogy általa a cég pozitív hatással legyen a társadalmi folyamatokra és a környezetre. A tisztességes üzleti gyakorlat, a környezetbarát megoldások, az egyenlőségre törekvő humánerőforrás-politika mind-mind a CSR szerves részei.
A CSR tevékenység főként a társadalmi haszna miatt fontos, azonban, ha cégként megfelelően kommunikálsz róla, két legyet ütsz egy csapásra, és a vállalatod számára is előnyt kovácsolhatsz belőle.
Ezért kommunikálj (profi módon) a CSR tevékenységedről!
Ha egy hátrányos helyzetű csoport tagjait foglalkoztatod, adományozol egy alapítványnak, ügyelsz a fenntarthatóságra, vagy családbarát munkaadóként működsz, akkor pozitív hatást gyakorolsz a társadalomra és a környezetedre, ugyanakkor a cégedről alkotott képet is kedvezően befolyásolod – feltéve, hogy megfelelően kommunikálsz róla.
Növeli a reputációdat
A reputáció jelentése: hírnév, presztízs, tekintély. Arra utal, hogy az emberek hogyan látják, miként értékelik a cégedet, a márkádat, esetleg a személyedet.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy azoknak a cégeknek, amelyek nagy gondot fordítanak a társadalmi felelősségvállalás kérésére, sokkal pozitívabb a megítélése, azonban a reputációd csak akkor fog erősödni a CSR tevékenységek hatására, ha az emberek tudomást szereznek róla.
Rengeteg eszközt és csatornát, valamint ezek kombinációját bevetheted a profi és sikeres kommunikáció érdekében.
Például publikálhatsz PR cikkeket online magazinokban, ha nagyobb nyilvánosságot szeretnél elérni, de a saját blogoldaladon is beszámolhatsz a CSR-ral kapcsolatos tevékenységedről.
Ha részt veszel például egy jótékonysági rendezvényen vagy más, hasonló programon, készíthetsz róla egy rendezvényvideót, amelyet aztán többféle felületeden is megoszthatsz (YouTube, TikTok, céges weboldal, social media stb.).
Bármelyik marketing eszközt választod, egy dologra érdemes kiemelten figyelni: a CSR-ról szóló kommunikáció soha ne váljon öntömjénezés-szagúvá, mert az inkább ellenszenvet fog kiváltani az emberekből, nem pedig tiszteletet és elismerést.
Ha ügyesen csinálod, és még a kontentek minőségére is odafigyelsz, a társadalmi felelősségvállalás akár versenyelőnyt is teremthet számodra a konkurens cégekkel szemben.
Erősíti a munkáltatói márkádat
A CSR tevékenység pozitív hatásai employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés területén is megmutatkozhatnak.
A munkavállalók számára ugyanis fontos, hogy munkáltatójuk milyen értékeket képvisel, és miként cselekszik a közjó érdekében.
Ha a kollégáid látják, hogy a vállalatod nem csupán a saját érdekeit tartja szem előtt, hanem kiáll a környezetvédelem, a nemek közti egyenlőség vagy bármilyen más, fontos ügy mellett, az a munkáltatói márkádat is erősíti.
Mit jelent ez? Azt, hogy jobban fognak bízni a cégedben, szimpatikusabbá válik számukra, emiatt könnyebben találsz majd új munkatárakat, a meglévőket pedig meg tud tartani hosszabb távon.
Emiatt fontos, hogy a CSR tevékenységedről ne csak a nagy nyilvánosságot, hanem a saját munkatársaidat is tájékoztasd!
Küldhetsz nekik beszámolót e-mailben, céges csatornákon, de a külső kommunikációra szánt anyagokat is megoszthatod velük.
A társadalmi felelősségvállalás további előnyei
A fent említett előnyök mellett számos más pozitív hozadéka is lehet, ha kiemelt gondot fordítasz a CSR-ra.
Például sokkal könnyebben teremthetsz kapcsolatot olyan cégekkel, akik szintén foglalkoznak a társadalmi felelősségvállalással.
A közös programokon és rendezvényeken pedig más jellegű együttműködés is kialakulhat köztetek.
A befektetők szemében is jó pontot jelent, ha azt látják, hogy igyekszel pozitívan hatni a szűkebb és tágabb környezetedre, így akár a támogatásukat is könnyebben elnyerheted.
Pályázatoknál is előnyt jelenthet a CSR tevékenység, illetve partneri kapcsolatok kialakításánál is lehet előnyöd a társadalmi felelősségvállalásból.
Egy dolog azonban elengedhetetlen: mindig ragaszkodj a tudatos, következetes és professzionális kommunikációhoz!
Akármilyen nemes ügyet is képviselsz, ha egy silány minőségű kontenttel tudósítasz róla, a várt hatás könnyen elmaradhat.
Mindig fordíts kiemelt figyelmet a marketing anyagaid igényességére és a megfelelő csatornákon történő publikálásra!
Ha pedig ez nehézséget okoz, fontold meg a kiszervezett marketinget, és add át a feladatot egy profi marketing ügynökségnek!